Claudia Willemsen

In Bed Met… ondernemer Claudia Willemsen

Claudia Willemsen werkte samen met haar ex-man in de IT. Ze kregen twee kinderen en toen merkte ze dat het niet gemakkelijk was om aan leuke kinderkleding te komen. Ze besloot om zelf een retailwebsite te beginnen. En zo ontstond Kleertjes.com. “Het idee voor de website had ik in mei 2003 en op 22 juli 2003 was de website online. En dat terwijl het van scratch af gebouwd moest worden”, vertelt Claudia, tijdens het interview in de zoutkamer van het gastvrije hotel Villa Wanrooy in Doetinchem.

Kleertjes.com

De website liep als een zonnetje, maar begin 2006 kreeg Claudia plotseling een herseninfarct. “Je wordt van het ene op het andere moment uit je dagelijkse leven gesleurd en je wordt eigendom van het ziekenhuis. Tenminste, zo heb ik het ervaren.” Claudia, op dat moment moeder van twee nog heel kleine kinderen, besloot dat ze na haar ziekenhuisopname extern ging revalideren. Tijdens de revalidatieperiode overleed ook nog eens haar vader aan een hersenbloeding. “Mijn vader was één van de weinigen die me begreep en zijn dood was een groot verlies. Dan val je zo maar weer een maand of zes weken terug in je revalidatie.”

Beste webwinkel

Gelukkig had 2006 ook positieve kanten. Kleertjes.com werd namelijk genomineerd voor de prijs voor beste webwinkel over 2005. “Ik won die dag de prijs voor de Beste Webwinkel in de categorie Fashion, in de hoofdcategorie Retail én de prijs voor de Beste Webwinkel van Nederland.”

Na zes maanden pakte Claudia haar werk weer op. “Dat viel zo tegen. Mijn hoofd zei dat ik dingen nog wel kon, maar als ik ze dan probeerde, dan ging het gewoon niet. Heel frustrerend! Ik realiseerde me ook dat het bedrijf enorm afhankelijk was van mij. Toen ben ik privé en zakelijk anders aan gaan pakken.”

Entrepeneur of the year

Claudia bouwde een managementteam op om ervoor te zorgen dat ze misbaar was. Niet heel lang daarna werd ze uitgeroepen tot EY (Ernst & Young) entrepeneur of the year. Claudia: “Het is een wereldwijde award en het is een bloedserieuze prijs. Zakenmensen rekenen je af op je zakelijke prestaties en de prijs wordt door grote namen uit de zakenwereld toegekend. Ik was er heel trots op, maar als je goud wint op de Olympische Spelen, wat wil je dan nog meer in je leven bereiken?”

Claudia besloot dat ze twee derde van haar bedrijf wilde verkopen en deed dat samen met EY. “Ook om te kijken wat een nieuwe partij nog kon toevoegen. Ik ben inmiddels behoorlijk ervaren, maar niet hoog opgeleid in die richting. Een derde hield ik zelf.”

Definitief verkocht

In 2021 verkocht Claudia ook het laatste deel voor een bedrijf voor een prijs die drie-en-een-half keer het bedrag opleverde waarvoor ze het eerste deel had verkocht. Een groot succes dus. “Ik probeer nu om de opbrengsten op een goede manier te investeren. Onder andere samen met mijn compagnon Susan Veltman in Hippe Kippe (www.hippekippe.nl), de in 2016 opgerichte website voor damesmode.”

Claudia

___________________________________________________________________

In bed met

In Bed Met… is de rubriek van MIJN Magazine waarin een bevlogen, inspirerende of bekende Achterhoeker op informele wijze onder de aandacht wordt gebracht. Bekijk andere spraakmakende artikelen met bekende Achterhoekers via https://www.helemaalachterhoek.nl/category/mijnmagazine/in-bed-met/

Verder lezen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *