Nieuw duo aan het roer bij MIJN Magazine: “Wij bruisen van energie”
In augustus namen René Doppen en Daniël Schmitz Mijn Magazine over. Het enthousiasme spat er letterlijk vanaf bij de twee ondernemende heren. Dat maakt heel nieuwsgierig naar wat deze twee ras-Achterhoekse ondernemers beweegt en inspireert. En natuurlijk ook naar hun plannen met Mijn Magazine.
Een communicatiespecialist die vooral eenmalige uitgaven op het gebied van zorg, welzijn en onderwijs verzorgt, neemt een magazine over dat al twintig jaar stevig geworteld is in de regio. Onlogisch? “Helemaal niet!” zegt René. “Mijn Magazine is voor ons het ontbrekende stukje in de puzzel. We waren op zoek naar nog meer continuïteit en wat is dan mooier dan een maandelijkse uitgave als Mijn Magazine, dichtbij huis – in onze eigen Achterhoek?”
De medewerkers van Mijn Magazine zijn overgenomen, zodat er voor zowel lezers als adverteerders niets verandert en de herkenbaarheid blijft. “Voorheen zaten de medewerkers nogal verspreid, nu zit iedereen bij elkaar in Zieuwent,” aldus René. Dat werkt wel zo praktisch en vooral erg prettig.
IJzersterk team
In 1990 begon René met Romeo Delta, dat in de jaren daarna uitgroeide tot een communicatiebureau met zeven medewerkers. Van meet af aan lag René’s hart bij printmedia, sinds een jaar of drie uitgebreid met online activiteiten. In 2006 kwam Daniël Schmitz het team versterken. Toen zich kortgeleden de kans voordeed om Mijn Magazine over te nemen, werden René en Daniël beiden compagnons van het nieuw gecreëerde Romeo Delta Mijn Magazine.
Om in nauwe samenwerking met elkaar zo’n groot, nieuw avontuur aan te gaan, móet je wel een perfect op elkaar ingespeeld team zijn. “We delen dezelfde humor,” zeggen René en Daniël in koor. Op andere vlakken verschilt het tweetal juist weer van elkaar en vult elkaar daardoor goed aan. Zo is René volgens eigen zeggen vaak direct, waarbij hij dan weer wordt getemperd door de rustige en rationele Daniël. Wat waarderen ze zo in de ander? René: “Daniël is multifunctioneel, organisatorisch sterk en vooral ijzersterk online en met social media. Wat allemaal weer perfect op mijn capaciteiten aansluit.” Daniël: “René beschikt over de bijzondere combinatie van zakelijk en commercieel kunnen denken en toch nooit de menselijke kant uit het oog te verliezen.”
Bij alle processen en beslissingen wordt er gediscussieerd, waarbij de mannen vaak stevig sparren. Elkaar een spiegel voorhouden en beren op de weg zien én wegjagen zijn hierbij belangrijke sleutelwoorden. Voordeel van zo’n intensief proces, aldus René, is dat er uiteindelijk een uiterst doordacht plan ontstaat – zo ook met Mijn Magazine!
Volop ideeën
En de plannen waar het duo het al even over heeft gehad? René: “Allereerst is er dus een nieuwe start gemaakt met de vertrouwde en geliefde rubriek In Bed met…” Verder zal er wat meer pit in het magazine komen, bijvoorbeeld door het nieuw leven inblazen van bekende rubrieken als de “Page 6-girl”. Ook wordt gedacht aan een vaste columnist en een cartoonist. “Mijn Magazine moet door zijn inhoud een interessanter blad worden dat je ook langer wilt bewaren,” vult Daniël aan, “terwijl we ook online meer aan de weg gaan timmeren.” Over de concrete plannen kunnen ze nu nog niet veel vertellen, maar reken maar dat er genoeg ideeën op de plank liggen!
Tot slot: hoe zien zij de toekomst van Mijn Magazine in één woord? Oei, dat is een lastige! Nee, echt in één woord! Daniël: Succesvol. René: Sexier.