Je glimlach als je visitekaartje

Je glimlach als je visitekaartje

In weinig branches is er de afgelopen decennia zoveel veranderd als in de mondzorg. “Jarenlang gingen mensen alleen met klachten naar de tandarts. Tegenwoordig analyseert de tandarts bij nieuwe cliënten de hele mond en plant dan een behandeltraject in. Het resultaat is een stabiel en mooi gebit dat daarna alleen nog klein onderhoud nodig heeft als het advies van de mondhygiënist goed wordt opgevolgd”, vertelt Manuel Rose van Dentpoint.

Het is een grote stap voorwaarts. Inmiddels is namelijk wetenschappelijk bewezen dat we beoordeeld worden op of we er netjes en verzorgd uitzien en dat daarbij ook naar het gebit wordt gekeken. Preventieve mondzorg is dus belangrijk geworden. “We hebben patiënten die geven aan dat ze veel meer zelfvertrouwen hebben gekregen, ineens breder durven lachen en dat hun hele leven positief is veranderd.”

Digital Smile Design
Belangrijke factoren voor een goede indruk van je gebit zijn gezond, schoon en roze gekleurd tandvlees, een regelmatige niet te donkere tandkleur en een symmetrische stand van tanden. “We willen graag dat ons gebit als mooi en harmonisch wordt ervaren. Bij ons is het mogelijk om een analyse en een digitale fotocollage van een mogelijke nieuwe glimlach te laten maken: ‘Digital Smile Design’. Als mensen daarvoor kiezen, brengen we eerst de tanden in de juiste positie, corrigeren dan de tandkleur door voorzichtig en verantwoord te bleken en waar nodig worden tanden gerestaureerd. We plaatsen alleen waar nodig kronen! Een kroon is vaak het laatste redmiddel voor een tand of kies. Een voorzichtige waarschuwing: tijdens speciale reizen naar het buitenland worden soms alle tanden en kiezen beslepen voor witte kronen, zelfs helemaal gezonde tanden. Dat is echt af te raden!”

Voor de symetrische stand van de tanden worden doorzichtige aligners gebruikt, die aan de hand van een 3D-simulatie worden gemaakt. “Dat is veel comfortabeler dan een vaste beugel. Je kunt ze voor het eten gewoon uit doen. En het werkt prima.”

Covid19

Het Covid19-virus heeft ervoor gezorgd het twee jaar rustiger was in de praktijk. “Daardoor ontstond bij sommige patiënten wat achterstallig onderhoud en die zagen we daardoor tijdens het spoed-spreekuur terug. Kleine beschadigingen worden snel groot als er niets aan wordt gedaan.” Nu komen gelukkig de meeste patiënten in Nederland weer regelmatig naar de tandarts, maar dit zorgt ervoor dat overal de agenda’s maanden vol staan en patiënten soms niet op tijd aan de beurt komen. Dat geldt niet voor Dentpoint. “We hebben in Terborg extra behandelkamers kunnen realiseren en worden we versterkt door een nieuwe tandarts en assistentes. Want de basis is en blijft nog steeds een gezonde mond. Daar begint het mee.”

Meer informatie: Mondzorg Dentpoint Dinxperlo, De Maten 2, 7091 VG Dinxperlo E: dinxperlo@dentpoint.nl of Mondzorg Dentpoint Terborg, Silvoldseweg 29a, 7061 DL Terborg E: terborg@dentpoint.nl T: 0315-323993 W: dentpoint.nl

___________________________________________________________________

Bedrijfspresentaties

Boeiende verhalen en bedrijfspresentaties in de Achterhoek! Laat je inspireren door de artikelen en- of praktijkverhalen van Achterhoekse ondernemers via //www.helemaalachterhoek.nl/category/werken-in-de-achterhoek/bedrijfspresentaties/.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *