Jobcoaches Zozijn helpen bij vinden werkplek of daginvulling

Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kunnen vanaf nu aankloppen bij de jobcoaches van Zozijn bij het vinden van een passende werkplek of zinvolle daginvulling. Ook met vragen over de Wajong, de Participatiewet of een procedure bij het UWV kunnen zij bij hen te rade.


De jobcoaches kijken samen met hun klanten wat zij goed kunnen en wat voor soort werk bij hen past. Samen zoeken zij vervolgens naar een bedrijf of organisatie waar zij aan de slag willen, bijvoorbeeld een supermarkt of zorgboerderij. Dat kan werk zijn waar een vergoeding tegenover staat, maar ook vrijwilligerswerk of dagbesteding. Elk traject is maatwerk.


Begeleiding
Na het vinden van een passende werkplek helpen de jobcoaches hen om hun draai te vinden op de nieuwe werkplek. Zo vond Sonja haar plek met hulp van jobcoach Karin Boonman. “Wij helpen eigenlijk mensen die tussen wal en chip vallen. De uitdaging op dagbesteding is voor hen te klein, terwijl een reguliere baan net teveel van ze vraagt”,
vertelt Karin. Dat ook deze mensen een passende werkplek vinden, is volgens collega jobcoach Monika de Fauw ontzettend belangrijk. “Ieder mens heeft namelijk uitdaging nodig. Werk dat voldoening geeft, waar je waardering krijgt van anderen.’

Bekend met wet- en regelgeving
Dat vraagt voor klanten als Sonja wel net even een beetje extra aandacht, begeleiding en regelwerk. Daar zijn de jobcoaches in gespecialiseerd. Ze kennen de wet- en regelgeving en ondersteunen werkgevers met het regelen van benodigde overeenkomsten. Ook zorgen ze voor een zachte landing op de nieuwe werkplek, met coaching voor de klant, het regelen van werkplekaanpassingen en uitleg aan leidinggevenden en nieuwe collega’s over hoe zij het
beste met de nieuwe medewerker om kunnen gaan. Ook als iemand eenmaal aan de slag is, komen de jobcoaches
regelmatig langs. Zo bezoekt Karin eens in de zes weken Sonja op haar werkplek. Dan praat ze met haar en
haar leidinggevende. Die gesprekken gaan bijvoorbeeld over hoe Sonja in haar vel zit, waar ze tegenaan loopt of
over nieuwe werkzaamheden. En loopt het een keer niet lekker? Dan kan Karin altijd even bellen of extra langskomen.

Resultaat
Met hun kennis en inzet ontzorgen de jobcoaches de werkgevers waar hun klanten aan het werk gaan. Maar uiteindelijk doen ze het vooral voor de klant. Door het werk – al is het maar 1 of 2 dagdelen in de week – horen ze er bij. En zijn ze net als hun broer, zus of vrienden die ook een baan hebben. Dat maakt een groot verschil. En op een trekken ze zich vaak op aan hun nieuwe collega’s. Sonja is blij dat ze met hulp van de jobcoaches een fijne werkplek heeft gevonden. “Ik ben trots op mijn baan en voel me gewoon één van collega’s daar!” Wil jij één van de jobcoaches van Zozijn inschakelen?
Omdat je een werkplek (voor een klant) zoekt of een plek
kunt aanbieden? Kijk voor de contactgegevens op: www.zozijn.nl/jobcoaches

___________________________________________________________________

Bedrijfspresentaties

Boeiende verhalen en bedrijfspresentaties in de Achterhoek! Laat je inspireren door de artikelen en- of praktijkverhalen van Achterhoekse ondernemers via //www.helemaalachterhoek.nl/category/werken-in-de-achterhoek/bedrijfspresentaties/.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.