Boenders

Mateman advies & administratie

Bert Mateman: ‘Het mooiste van dit vak is: mensen helpen’

Mateman advies & administratie kijkt naar kansen, helpt op fiscaal- en administratief gebied en geeft advies op maat. Advies dat voor de klant het gunstigste uitpakt onder het motto: ‘U wilt maar één ding: zo min mogelijk belasting betalen’. Mateman advies & administratie biedt hoge kwaliteit tegen een uitstekende prijs. Eigenaar Bert Mateman geeft aan: “Het mooiste van dit vak is: mensen helpen, alles er uit halen wat er in zit, met name op fiscaal gebied. Met ons driekoppige team staan we klaar voor ondernemers en particulieren.”

Mond-tot-mond reclame

Bert Mateman begon zes jaar geleden voor zichzelf, gepokt en gemazeld in zijn vakgebied, dertien jaar werkte de Aaltenaar op een groot accountantskantoor. “Mijn plan was om tien jaar werkervaring op te doen en dan voor mezelf te beginnen. Ik kom uit een ondernemersfamilie, de zelfstandigheid, de ‘eigenheid’ was voor mij een groot goed”, vertelt Mateman. Door de jaren heen ontwikkelde hij een eigen visie en filosofie wat betreft klantenbenadering: uitstekende kwaliteit op maat bieden voor een scherpe prijs. Hij zegt: “Dit passen we nog altijd toe en het werkt prima. Steeds meer mensen weten ons te vinden, vooral door mond-tot-mond reclame.”

‘Groot voordeel is een vast aanspreekpunt voor elke klant’

Agrarisch bedrijfsadvies

Eén van de specialismen van Mateman advies & administratie is het bedrijfsadvies voor de agrarische sector. Bert Mateman groeide op tussen de agrariërs, hij is ervaringsdeskundig. Hij geeft aan: “Agrarische bedrijven hebben te maken met een uitgebreide wet- en regelgeving en een markt die continu verandert. Naast het opstellen van de jaarrekening, zijn wij als belastingadviseur gespecialiseerd op het fiscaal/juridische vlak, te denken aan het opstellen van maatschap of vof akte, het onbelast herwaarderen van landbouwgrond en het begeleiden van een bedrijfsoverdracht naar de volgende generatie.” Mateman vervolgt: “Op financieel gebied houden wij ons bezig met financieringsaanvragen, investeringsplannen, rendementsberekeningen en liquiditeitsprognoses. Door onze flexibele organisatie kunnen wij onze werkzaamheden altijd afstemmen op de persoonlijke situatie van de klant. Wij hebben veel ervaring in het helpen van ondernemers die in de ‘herfst’ van hun carrière zijn aanbeland en adviseren hoe zij met zo min mogelijk belasting te betalen het bedrijf kunnen afbouwen of juist kunnen overdragen aan de volgende generatie.” Mateman advies & administratie werkt samen met collega kantoren om optimale deskundigheid op gebied van agrarische wet- en regelgeving te bieden.

MKB, ZZP

Ervaringsdeskundig is Mateman advies & administratie op het gebied van MKB en ZZP. Bert Mateman legt uit: “Wij zeggen altijd: Kies voor een kantoor dat bij je past, qua adviseur maar ook qua omvang. Bedrijven met 50 of meer medewerkers zijn wellicht beter af bij een groot kantoor. Maar MKB-ers en ZZP-ers kunnen prima bij een kleiner kantoor, zoals het onze, terecht. Ondernemersvragen waar wij mee te maken hebben spelen ook bij onze klanten. Wij ondersteunen niet alleen maar geven ook deskundig, objectief en onafhankelijk advies voor alle financiële zaken.” Hij vervolgt: “Het grote voordeel is dat de klant een vast aanspreekpunt heeft. Dat kan in een kleine, ‘platte’ organisatie. Korte lijnen, persoonlijk contact.”  

Particulieren

Ook voor de particuliere aangifte inkomstenbelasting kan men bij Mateman terecht. Naast de jaarlijkse aangifte spelen er bij particulieren tal van vragen, waar Mateman advies & administratie het antwoord op heeft. Bijvoorbeeld: hoe zit het met de toeslagen? Eerder stoppen met werken, kan dat? Wat te doen met een koopsom of lijfrentepolis? Is het verstandig om het huis aan de kinderen te verkopen? Hoe zit het met erfbelasting en de afwikkeling van een nalatenschap?

Met de tijd mee

Mateman advies & administratie werkt up-to-date met actuele digitale voorzieningen. Bert Mateman: “Vrijwel alles kan tegenwoordig digitaal bijgehouden worden. Het fijne hiervan is dat de administratie altijd en overal online is in te zien, ook voor de adviseur. De adviseur en de klant werken in het zelfde online programma. De online omgeving geeft in een dashboard een mooi totaaloverzicht van de financiële situatie.” Geen bonnetjes meer bewaren, geen mappen vol papierwerk maar alles direct online inboeken en opslaan, geheel geautomatiseerd dus. “Bij startende ondernemers die bij ons aankloppen beginnen we vaak meteen digitaal. Voordeel is dat de starter met zijn onderneming meteen in het digitale systeem groeit. Ook bestaande ondernemers schakelen steeds meer over op digitaal”, vertelt Mateman.

RB gecertificeerd

Mateman advies & administratie is aangesloten bij het register van belastingadviseurs (RB gecertificeerd). “Hierdoor heeft onze klant de zekerheid dat onze kennis up-to-date is. Wij houden klanten op de hoogte van fiscale regels die betrekking hebben op de onderneming of het bedrijf”, vertelt Bert Mateman. Hij vervolgt: “Ik ben ervan overtuigd dat alleen een volledige betrokkenheid met de klant ontzorgt bij financiële en fiscale vragen. Ons maatwerk en onze adviezen zijn gericht op de fiscaal meest gunstige situatie voor elke klant.”

Voor meer informatie: www.matemanadvies.nl of tel. 0543 539955.


___________________________________________________________________

Bedrijfspresentaties

Boeiende verhalen en bedrijfspresentaties in de Achterhoek! Laat je inspireren door de artikelen en- of praktijkverhalen van Achterhoekse ondernemers via //www.helemaalachterhoek.nl/category/werken-in-de-achterhoek/bedrijfspresentaties/.

Verder lezen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *