Media Doctors, kennisdelers die vooroplopen

Je kent het wel: als ondernemer zie je voortdurend nieuwe kansen en innovaties die je wilt integreren in je bedrijfsvoering. De wereld van data en AI evolueert snel en kan soms onbehapbaar lijken. Toch zijn er manieren waarop je als bedrijf grip kunt krijgen op wat in eerste instantie een onbegonnen zaak lijkt.

Het beheer van data en het slim inzetten van AI wordt steeds belangrijker om de groeikansen voor je bedrijf te ontdekken en benutten. Media Doctors heeft de kennis van de succesvolle inzet van data en AI in jouw online marketing.

Data om op te sturen

Door het beter verzamelen van data, krijg je meer inzicht in de kwaliteit van je doelgroep, hun interesses en gedrag. Het doel is om de waarde van huidige klanten te laten groeien en het verwerven van nieuwe klanten om de omzet en uiteindelijk het rendement te verhogen. Google, Meta, LinkedIn, TikTok en andere platforms omarmen momenteel machine learning en kunstmatige intelligentie (AI) om hun marketingkanalen te versterken. Deze technologieën zijn sterk afhankelijk van data om algoritmen te verbeteren en optimaliseren. De kwaliteit van de beschikbare data heeft een directe invloed op de effectiviteit van algoritmen. Neem bijvoorbeeld Google Ads, dat gegevens van eerdere verkopen en leads gebruikt om advertenties gerichter aan potentiële klanten te tonen en daarmee de prestaties van advertentiecampagnes te verbeteren.

Beslissingen maken op basis van feiten

Wij optimaliseren jouw marketingstrategie met behulp van diepgaande data-analyses, rekening houdend met allerlei externe factoren zoals het weer. Zo hebben wij bijvoorbeeld voor een klant, gespecialiseerd in tuinslangen en toebehoren, een strategie ontwikkeld. We weten dat de doelgroep bij droog weer meer naar bepaalde producten zoekt, dan verhogen we onze advertentie-uitgaven en zichtbaarheid op die dagen, wat ook inkoopvoordelen bij de platformen oplevert. Bij slecht weer minimaliseren we ons advertentiebudget om zo kosten te besparen. Alles op basis van data.

Hoe zit dat met privacywetgeving?

Tegenwoordig is het waarborgen van de privacy van klantdata niet alleen essentieel, maar ook wettelijk verplicht. Wij zijn experts in het beheren van een heldere datastructuur, wat de basis vormt voor een effectieve marketingstrategie. Data en AI spelen een grote rol in het voorbereiden van je organisatie op de toekomst en bieden kansen voor meer zichtbaarheid en winstgevendheid. Wil je aan de slag met Data en AI? Media Doctors weet hoe! Bel of mail ons gerust.

___________________________________________________________________

Bedrijfspresentaties

Boeiende verhalen en bedrijfspresentaties in de Achterhoek! Laat je inspireren door de artikelen en- of praktijkverhalen van Achterhoekse ondernemers via //www.helemaalachterhoek.nl/category/werken-in-de-achterhoek/bedrijfspresentaties/.

Verder lezen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *