Met trots presenteert MIJN Magazine vandaag deze nieuwe website HelemaalAchterhoek.nl. Op de site brengen we verhalen van Achterhoekers voor Achterhoekers samen. Hier lees je boeiende, inspirerende, maar ook spraakmakende verhalen die betrekking hebben op wonen, werken en leven in de Achterhoek.
Wat is HelemaalAchterhoek.nl?
“Toen we 2 jaar geleden de nieuwe eigenaren werden van MIJN Magazine wilden we eerst de fysieke uitgave onder handen nemen” aldus financieel directeur René Doppen. “Samen met onze accountmanagers, redacteuren, fotografen, maar zeker ook met adverteerders en lezers zijn we gaan onderzoeken wat er leeft in de Achterhoek. Welke onderwerpen en rubrieken vindt men leuk om te lezen? Ook hebben we gekeken naar de vormgeving en de wijze waarop we de artikelen aanbieden.” Inmiddels was het de hoogste tijd voor de volgende fase, namelijk het aanpakken en uitbouwen van alle online kanalen. “Als we kijken naar de artikelen en content, dan past de slogan Helemaal Achterhoek dat we al jaren voeren perfect bij ons. We hebben er bewust voor gekozen om deze slogan nu in te zetten als naam van het platform. Het dekt online de lading beter dan MIJN Magazine, dat direct geassocieerd wordt met het fysieke maandblad.”
“De oude website was zwaar verouderd qua techniek, maar bood ook erg weinig mogelijkheden om de content te rubriceren” licht Daniël Schmitz toe. “We staan met al onze verhalen voor wonen, werken en leven in de Achterhoek. Op deze manier willen we de artikelen ook aanbieden en verder uitdiepen. Uiteraard is het platform zoveel meer dan alleen MIJN Magazine. Er staat ook content op van partners en er is ruimte voor non-commerciële berichten van derden. Het is een verzameling van lekker luchtige Achterhoekse items, zonder directe nieuwswaarde. Je kunt er heerlijk rondstruinen en tig leuke verhalen lezen.” Het platform zal op zeer korte termijn ook diverse eigen video-reportages gaan opstarten, die ook weer betrekking hebben op wonen, werken en leven.
Crossmediaal
De koppeling met MIJN Magazine zal uiteraard duidelijk aanwezig blijven. Sterker nog, er staan artikelen in de fysieke uitgave van MIJN Magazine die vervolgens online verder gaan op HelemaalAchterhoek.nl. Daniël legt uit; “Stel je leest een mooi artikel in de rubriek MIJN Auto. Daar kunnen we in de fysieke editie maar een paar foto’s kwijt op een pagina. Door nu met een QR-code een link te koppelen, kan de lezer direct verder gaan en nog veel meer foto’s bekijken. Of nóg mooier, een gave video of reportage bekijken van deze auto.” De QR-code is niet nieuw in de mediawereld, al heeft het afgelopen jaar veel terrein gewonnen omdat mensen er door de CoronaCheckApp zelf ook mee in aanraking kwamen.
Achterhoekers hebben een sterke binding met de regio en vinden het leuk erover te lezen
Interesses
Anneke van Harxen, Online Marketeer bij MIJN Magazine, is nauw betrokken bij de hele ontwikkeling en realisatie. “De Achterhoek leeft! Mensen hebben een sterke binding met de regio en vinden het leuk om erover te lezen of te zien. Nieuwsgierigheid of naoberschap, het is net hoe je het bekijkt” zegt ze lachend. “MIJN Magazine heeft zoveel mooie content, waarvan er maar een klein deel naar buiten kwam en dat ook nog maar eens per maand. Met HelemaalAchterhoek.nl kunnen we dagelijks content aanbieden. Samen met de Social Media kanalen van MIJN Magazine – Helemaal Achterhoek is het bereik in de regio nóg groter.”
De lancering werd officieel ingeluid met een eigen promo: