Zoeken
Lago Lago

Muziekfestival Lago Lago zet zich met derde editie landelijk op de kaart

Bij recreatiegebied Stroombroek is het Lago Lago festival na twee succesvolle edities rustig aan het uitgroeien tot een festival met landelijke allure. Dit jaar is het meerdaagse festival voor het eerst uitverkocht met 8000 bezoekers en wordt het aanbod uitgebreid met o.a. meer live muziek, lichtkunst en inspirerende workshops. Meer dan genoeg te doen dus voor een heerlijk midzomerweekend!

“Je kunt Lago Lago het beste omschrijven als een festival-vakantie”, zegt Coen Gulcher van Chasing the Hihat. Hij is één van de organisatoren. Voor buren uit de directe omgeving zijn dagkaarten beschikbaar, maar veruit de meeste bezoekers overnachten op het festival en verblijven drie dagen op een tijdelijk aangelegde camping aan de plas of een van de huisjes van het aangrenzende Landal bungalowpark. Samen meerdere dagen doorbrengen in deze prachtige omgeving creëert een ultiem festival-vakantiegevoel.

Ontspannen

Het programma bestaat deze aanstaande derde editie uit meer dan 80 nationale en internationale DJ’s, bands en kunstenaars. De sfeer is ontspannen met veel kleine podia, vrolijke muziek, een smakelijke variatie aan  foodtrucks en een overdaad aan chill areas. Over ontspannen gesproken, voor de gelegenheid is zelfs het wellnesscomplex van Palestra tijdens de ochtenden van het festival open voor bezoekers. Bezoekers, veelal jongvolwassenen, uit heel Nederland komen naar de Achterhoek om van de mooie omgeving en dit aanbod te genieten.

Jaren ervaring

De organisatie gaat zorgvuldig te werk met veel oog voor de lokale omgeving, duurzaamheid en creativiteit. Afgelopen edities waren er vrijwel geen incidenten en de hoeveelheid overlast blijkt uit feedback van de omgeving ook beperk. Organisator Chasing the Hihat heeft al vele jaren ervaring en zet in op een langdurige en harmonieuze samenwerking met de omgeving. Leisurelands is eigenaar van recreatiegebied Stroombroek. Directeur Kees Rutten is enthousiast over de samenwerking met de organisatie van Lago Lago. “Chasing the Hihat laat als partner duidelijk zien langjarig te willen investeren in Stroombroek en de Achterhoek. Er is geen betere regiomarketing denkbaar dan een populair festival.” Ook Arno Valen, directeur van Landal Stroombroek, sluit zich daarbij aan: “Het publiek van Lago Lago is voor ons zeer interessant gezien de leeftijd (overwegend 30-40). Het is een mooie kans voor ons dat zoveel mensen in aanraking komen met het recreatiegebied Stroombroek en het bungalowpark.

Wil je Lago Lago dit jaar nog bezoeken? Er zijn nog dagkaarten beschikbaar voor de zondag via de website van het festival: lagolago.nl

___________________________________________________________________

Bedrijfspresentaties

Boeiende verhalen en bedrijfspresentaties in de Achterhoek! Laat je ook inspireren door de artikelen en- of praktijkverhalen van Achterhoekse ondernemers via //www.helemaalachterhoek.nl/category/werken-in-de-achterhoek/bedrijfspresentaties/.

Verder lezen